Monday, October 21, 2013

First post for 2013!

Baca tajuk? Nak habis 2013 baru nak buat first post untuk tahun ni. It's been 637 days i didn't post any entry (okay la tu 637. bukan 730 hari) :p


So, what happened in 2012? Boleh kata life untuk last year adalah paling hectic. Since im a final year student, banyak benda yang kena settle before grad. Praktikum, thesis, viva, MQA (ni paling stress), intern, and the list goes on... Sebab banyak sangat yang tak boleh nak ingat. Nak fikir soal jodoh pun tak sempat time ni. Nampak tak betapa bizinya saya sampai guna hiperbola tu? Luls. Nothing much happiest moments terjadi pada 2012 ni, since aku cakap aku bizi kan. Dan rasa macam itulah tahun paling stress dengan study dan jodoh (katanya!). Kamon, im 24... Aim memang nak kawen 25. So, banyak lagi masa nak memilih siapa jodoh saya. Masa tuuuu...


So, masa untuk 2012 pun berlalu dengan kepahitan. Kepahitan tak sempat nak enjoy situ sini macam zaman remaja dulu. Kepahitan kena berpisah dengan teman-teman rapat. Kepahitan mensetelkan benda-benda kat atas tu. Kepahitan putus cintun (tu tipu.. sebab dah cakap, takde masa nak bercinta). Banyak jugak la kepahitan. Walaupun rasa kemanisannya adalah nak habis belajar, dan nak tinggalkan IPG tercintun. Katanya!


For this 2013, things just happened just like 'PAPPP!' (taktahu nak taruk soundefek apa. hihi).
Well, kita merancang, Allah jua menentukan yang terbaik untuk kita.
Dengan semangatnya, aim untuk tahun ni adalah nak pergi umrah and vacay kat Pulau Batam. Tapi both tak dapat pergi. Hahaha! Sebab apa? *wink wink* (;
Sebab mungkin Allah dah makbulkan doa mak aku. Mak aku sangat beria nak aku kawen tahun ni. Even im not ready at all. Seriously, nak jadi bini orang ni bukan senang. Banyak benda kau nak kena ready. Mental fizikal baq hang. Nak dijadikan cerita, aku terjumpa sorang mamat ni masa aku terjatuh tangga. Dengan tak semena-mena, dia datang membantu aku. Bermula dari situlah, kitorang macam sipu-sipu malu dan kenal-mengenal. Tetttt.. Cerita tipu. :p
Moralnya nak habaq aku terjatuh cinta dengan sorang mamat ni. Walaupun pada mulanya tak terniat pun nak jatuh cinta. Tapi lama-lama terjatuh jugak. Sampai rasa nak jatuh over and over again jugak la dengan dia ni. :p Tu la namanya jodoh. Kita tak tahu pun yang kita ni akan berjumpa dengan other half kita dengan sekelip mata. Bercinta la dengan polan mana pun, sampai 5-6 tahun, kesudahnya kalau Allah kata 'Kun fayakun', maka bukanlah jodoh kau dengan dia di situ.


And dalam usia perkenalan yang singkat (gitewwww!), aku pun terima la ajakan kahwin dia tu. Boleh tergelak jugak la bila fikirkan balik. Sebab aku ni kalau diikutkan agak choosy kalau bab memilih ni. Bab keselesaan la yang paling penting. Maybe dia ada magis yang boleh buat aku terpukau dengan dia. Muntaaaahh.. Haha. Okay, cut off cerita pasal ni! Just doakan kitorang kekal jodoh sampai syurga. Tak pandang dah mana-mana lelaki kat dunia ni walaupun sehensem abam Pahrin Ahmad yang nak cari calon cikgu tu. Hahaha. (;


And, boleh kata tahun 2013 ni tahun rezki aku. Alhamdulillah... Rezki jodoh, rezki kerja, rezki dapat anak angkat. Luls. Setelah berperang hidup selama 6 bulan, di mana aku menganggur dengan begitu lamanya (sebab masa habis spm dulu pun tak rasa panas bontot cenggini), finally on July 2013, dapat rezki jadi cikgu. Yeayyyy! Suka sebab dapat mengajar balik. Suka sebab dapat tengok karenah budak-budak lagi. Suka sebab tah. Happy for being a teacher. Even kerja belambak, even boleh rasa burn out dengan bebudak, tapi still rasa kegembiraan menjadi guru tu. Thanks mama sebab paksa jadi cikgu. :D


Okay, dah rasa malas nak taip. Panjang pulak rasanya. Ni pun tetibe ada mood menaip alkisahnya sebab En. Tunang aku baru buat blog. Dan setiap hari menghapdetnya. Seronok katanya dari social network yang lain. Dan tak semena-mena aku pun terdorong nak menaip cerita pasal dia (motifnyaaaa!). Kahkah! Till then, selamat!



*Hello darling! ILY!* (:

0 komen yang bernas?: