Saturday, April 16, 2011

Hati Macam Tisu.

Hati aku macam tisu. Buktinya, aku ni dah malas nak buat benda tag cenggini. Tapi sebab hati aku macam tisu, aku kesian kat kawan aku. Jadi, aku pun buat la tag cenggini. Pfffft!

5 Nama Samaran.
Aku pelik. Kenapa sampai 5 kau mintak? Mintak 10 kan senang. Boleh jugak aku mengarut berjela-jela. Ye la, hati aku macam tisu kan. Bongok! Tak
de kena mengena pun weh!

#1. Dzuly : Ni memang nama femes emes aku. Sejak bila tah nama Dzuly ni terjebak dalam hidup aku.
#2. Dzul : Ni pun memang nama femes emes aku. Tapi budak sekolah & matrix je la panggil. Budak cecikgu tu tak panggil dah Dzul ni. Sebab nama Dzuly menjajah dengan lebatnya.
#3. Zu : Hm, ni bebudak yang nak panggil aku ZOO tapi mungkin hati macam tisu sebab tak sampai hati tengok aku menangis teresak?
#4. Yana : Ni nama panggilan geli-geli aku. Erk?
#5. Yan : Ni nama kampung aku. Senang kata nenek aku, makcik pakcik aku, akak abang adik sedara aku la yang panggil.


5 Tarikh Penting
Sejak menjak lenjak ni aku suka lupa date dah. Ni semua FB punya pasal la. Reminder kejadahnya tu. Dah ada kemudahan, takkan tak nak pakai kan? Sampai otak aku pun berkarat.

#1. Harus lah 16 September. Aku ni patriotik sebenarnya. Tarikh dimana Hari Malaysia! Best sebab setiap tahun cuti oh! Setiap tahun rakyat jelata Malaysia ni celeb birthday aku. Giteewww~ Terima kasih mama!
#2. 17 September. Sebab dia jiran birthday aku. Ni birthday adik lelaki aku. Masa kecik kitorg suka gaduh pasal date ni. Adik aku cakap aku kena amek date ni sebab dia nak birthday dia 16 Sept tu. -____-"
#3. 16 May. Macam tak tahu. Aku kan cikgu. Haruslah menunggu hari macam ni setiap tahun. Orang wish. Orang kasi hadiah. Giteww harapan berbukit. Okay, ni birthday adik pompuan aku skali kot. Tralalala~
#4. Hati aku macam tisu. Mestilah ingat birthday mak ayah aku. 18 November & 4 Februari.
#5. Date kawen aku. Birthday laki aku. Birthday anak-anak aku. Hah, hambek kau!



5 Perkara Saya Buat Semalam
Simple, ringkas dan mudah seperti ABC dan 123.

#1. Semayang Subuh sampai Isyak
#2. Mandi
#3. Makan
#4. Menghadap laptop.
#5. Chattiiiiiiiinngg! Hehehehehehe.. Perlu ke hehe panjang-panjang?



5 Perkara Buat Saya Happy Tralalala~
Hati aku kan macam tisu. Jadi, benda remeh pun boleh buat aku happy. Ngeh3~

#1. You!
#2. Awak!
#3. You!
#4. Awak!
#5. You! ((((((;
Sweet tak? Ada nampak manis macam sugar? Ngeh3~



5 Sebab Aku Jawab Soalan Ni
Sonang yo den nak jawab ni. Haha!

#1. Hati aku macam tisu sebab aku kesian kat kawan aku.
#2. Hati kawan aku pun macam tisu. Kalau aku tak buat dia tacing pulak.
#3. Nak bitaw korang hati aku macam tisu.
#4. Nak btaw korang hati kawan aku macam tisu.
#5. Aku menyampah nak jawab part ni. Cuih! Cuih!




NEXT!

Baik. Ini betul-betul aku nak cerita hati aku macam tisu. Aku rasa memang aku ditakdirkan mengajar budak nakal kot. Sebab kalau tak aku menangis tak tentu hala. Bila aku ajar budak nakal, aku akan jadi garang. Jadi, aku tak perlu lagi hati macam tisu. Alkisah, nak dijadikan cerita. Masa party nak berpisah misah hari tu, aku layan sorang budak perempuan ni makan. Budak ni Sindrom Down + Autism. Kau tak tahu, pergi google apa yang aku cakap ni. Tengah aku dok melayan, menenung, mengusya budak ni makan.. Tiba-tiba, air yang diperah oleh tisu-tisu mata berderai dengan renyai-renyainya. Cikgu yang tengok aku dok melayan budak tu terkejut. Serius tersentuh weh tengok budak ni. Aku macam terfikir, macam mana bila besar nanti? Memang Allah nak tengok mak bapak mana yang tabah dapat anak yang special ni. Ingat senang nak jaga budak special macam ni? Kau kena ada hati yang tabah dan tak tisu. Memang aku sangat salute parents dia sbb jaga dia dgn sangat baik. Buat sesiapa yang ada anak yang special tu, jangan kau salahkan sesiapa pun. Bersyukur sebab Allah pilih kau jaga anak yang istimewa macam ni. (':



1 komen yang bernas?:

mr_bread said...

way to go cekgu zuly!