Thursday, March 17, 2011

Dewasa Sudah Rupanya.

Siapa terasa diri dia dah dewasa? Apa? Kau masih perasan yang diri kau tu remaja ke? Tak payah lah. Bawak kesedaran lah wei. Ada beberapa tanda yang menunjukkan kau tu dah meninggalkan alam keremajaan korang. Ni berdasarkan pemikiran, pemandangan dan pengalaman aku. Mungkin ada yang sama dengan korang. Tapi, kalau tak sama tu, aku rasa kau masih belum boleh nak kawen. Ekekeke :P


#1. Bila berbicara, kau lebih banyak memikirkan hal masa depan.

#2. Kau lebih suka menaip text message ataupun macam aku tengah buat sekarang ni tanpa shortform.

#3. Kau tak suka guna trend perkataan yang pewlik-pewlik.

#4. Bila dress up, kau suka yang sempoi tapi nampak vogue. Dan kau akan menjadikan mekap sebagai penghias muka kau.

#5. Kalau akan rasa tak cool kalau buat reunion dengan kawan-kawan sekolah kau dekat shopping complex dan tak jumpa dah kat McD.

#6. Bila berjalan dekat shopping complex, lepas tu kau jumpa budak yang tak berapa nak matang, kau akan cakap 'Haishh budak sekolah ni'

#7. Kau lebih suka dengan hobi yang typical ini; membaca.

#8. Kau tak pandang dah brand Tropicana Life, Body Glove, dan macam-macam lagi tu. Tapi, kau lebih suka dengan Guess, Gucci, Valentino, and bla bla bla.

Ni semua yang aku rasa berlaku dalam perubahan diri aku la. Korang?

2 komen yang bernas?:

coffeeaddict said...

#2 n #7. tolak #8 sebab tak mampu HAHAHAHA tapi still belum boleh kawen. heuwheuwhueww.

peek a boo said...

Same as me zuly :)