Monday, January 31, 2011

Mendoakan Yang Terbaik.




سْمِ اللهِ الَّذِيْ لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِيْ الأَرْضِ وَلاَ فِيْ السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ



Maksudnya : Dengan Nama Allah yang dengan namaNya tidak akan memberi mudharat apa pun yang ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
(Riwayat Tirmidzi & Abu Daud)


Buat rakan-rakan yang berada di Mesir, hanya doa yang kami dapat hulurkan. Dari hari ke hari bila aku baca news pasal Mesir ni, hati ni risau sangat kat kawan-kawan yang kat sana. Ada sorang member aku yang tengah cuti kat Malaysia ni cakap ramai yang ada kat sana sebab cuti diorang sekejap je. Dalam 3 minggu tak silap. Tak silap aku la. Tapi kira cuti diorang kejap sangat. Bila kira-kira balik, belambak sangat kot kawan kat sana. Kerajaan Malaysia, tolonglah bawak balik kawan-kawan kami kat sana. Keadaan makin teruk kami tengok. Bila tengok kat link ni, hati ni lagi lah risau.



*Mari kita bersama-sama mendoakan keselamatan mereka. Ameeeen*

Btw, this is some info I got from my friend

PENTING : Untuk mendapat maklumat lanjut tnt keadaan di Egypt, ibubapa dan pelajar boleh juga menghubungi Wisma Putra di Malaysia 03-88892746 atau 03-88874570. Untuk menghubungi Bilik Gerakan Kedutaan Malaysia di Mesir, boleh hubungi nombor berikut: +20237610013 atau +20237610164 Ext 116. GMN akan bekerjasama dengan Wisma Putra untuk .menyelaras gerakan di Mansoura dan Alexandria menggunakan staf GMN.
KREDIT TO GMN.

2 komen yang bernas?:

platipus said...

semoga semuanya selamat

Pja Ismail said...

Risau.... Ada kawan dekat sana. Harap semuanya selamat.

Ya Allah, lindungilah Bumi Mesir.