Tuesday, November 30, 2010

Seribu Kali Pun I Sanggup!


Ini hari, aku nak umumkan TOP 5 romance films yang aku suka sangat!
Kalau kau suruh aku tengok banyak kali pun aku tetap feeling meletop youuu!
Air mata meleleh (air liur tak ye), sengih macam kerang busuk, berangan aku lah heroin! Ouh, sangat feeling!

#1. IF ONLY
Movie ni, even dah banyak kali aku tengok (siap boleh hafal plot), bila aku tengok balik confirm aku meleleh! Sedih wa cakap sama lu! Bila aku suggest kat orang suruh tengok, testimoni yang aku dapat semua lap air liur mata pakai tisu! Tahniah! Feeling betoi! Nasib baik tengok hero tak cair. Kalau tak mesti aku macam ''Eii.. tak aci oh cite ni!''. Tapi, even aku tak cair dengan hero pun, movie ni #1 beb! Maknanya, sumpah best! :D


#2. THE NOTEBOOK
Even aku tak sempat nak baca novel dia (aku cari merata! siapa ada? nak pinjaaaamm!!) tapi, bila tengok movie ni.. Rasa macaaaamm... Nak jadikan Ryan Gosling punya perangai romantis tu macam hubby-to-be aku! Err.. Kira, taste lah! Berani, suwiiiiit, auww! Ini memang cair. Sebab hero handsome!


#3. A WALK TO REMEMBER
Ala, movie ni CONFIRM MOMFIRM ramai gila yang suka dan tergila-gila! Kan? Kan? Kan? Kalau time matrix dulu, kitorang tak sudah-sudah gila dengan movie ni. Ku akui Shane West sangat macho okaay! Budak jahat. Top pulak tu. Confrim lah handsome, macho & menjadi kegilaan ramai!


#4. PS I LOVE YOU
Ouh, Gerard Butler dalam ni sangat romantis youuu! Cair I tengok! Haha! Ini pun aku pakai tisu gak! Tapi effect untuk ke 5, 6 ,7 kali tengok tak dah. Hehe. Sebab tu jadi #4! tapi sumpah movie ni sweet okay! Kalau la sang suami aku buat macam ni.. Menangis sepanjang hayat ingat kat laki aku! Hoho.. Tapi kalau siapa yang dah baca novel dia, sumpah lagi sedih! Biasa laaa.. Kau nak compare kan novel yang 655 pages yang kau baca berbulan-bulan (aku hiprbola kan) dengan movie yang 2h5mins? Sangaaaat beza! Tapi Butler did a good job! Still boleh berfeeling beb!

ps : Feel free to download? Aku terjumpa e-novel ni.
But, tak tahu la if sama ke tak dengan novel asli.


#5. 10 THINGS I HATE ABOUT YOU
Movie ni best! Bila tengok, mulalah aku berangan! Konon laa "Kan best kalau dia buat macam ni kat aku.. Ouh!". Tapi hero dalam ni aku tak minat sangat. Huehue. Plus, dia bukan movie yang buat aku menangis. Sebab tu jadi #5. HAHA! Err. Movie ni je takde orag mati. So, feeling aku tak banyak sangat kat movie ni. Hoho (;


Orang cakap 500 Days of Summer romantik. Yeke? Aku nak download, tapi tak terdownload. Hebat ke sampai aku nak tengok banyak kali? Hehe. We will see.. Kalau ye, masuk ngetop di ERA romance films aku lah! Hee.. Kalau ada cerita hero heroin mati kasi taw aku. I mean yang romantis macam #1 sampai #4 tu la ye. Ngeh (;

0 komen yang bernas?: