Saturday, August 8, 2009

implikasi kuarantin

okay. even kuarantin ni cite da bebasi kot. tapi ak nak gak masuk dalam entry. haha. maybe sbb kefakiran internet di melaka. jadi bila tiba kekayaan internet, barulah aku memblogkan diri.

Situasi 1 :
aku berjalan menuju ke cafe. tiba-tiba aku berjumpa dengan seorang lecturer yang aku sayangi. die ajar aku masa foundation dahulu.

Aku : (dgn kegirangan yang tahap melampau sbb berminggu2 tak jumpa)
Dr!!! rindunye kat dr! lama tak jumpa! nak salam!

Dr. Faizah : ( menyambut salamanku dan mengelak sedikit. sbb ape? sbb aku da femes kena kuarantin dan menjadi suspek utama. haha!)
Awak da elok ke Zuliana? Okay demam sume? Risau saya dengar awak kena.
(die tawu aku kena kuarantin sbb ada junior btaw die aku kena kuarantin sbb demam)

Aku : Alhamdulillah. Okay da. 3 ari je dr saya demam. Pastu elok da. Balik umah lagi terus elok.

Dr. Faizah : Betol ke awak positif ni? Saya dengar yang 5 orang tu positif. Awak pun amek darah kan masa tu?

Aku : Dr! saya jumpa doctor 3x masa kuarantin kat umah ritu. Sume kata saya negatif. (bernada sedey)


Situasi 2 :

Aku berjumpa dengan mentor aku atas urusan BIG (Bina Insan Guru). Selepas beburak mengenai BIG, tiab-tiba..

Bapak : Eh, Zuliana. Awak tawu, masa Dr.Mihat tunjuk senarai budak yang kena kuarantin dalam kuarantin tu, saya terkejut tengok nama awak ada.

Aku : Ala bapak.. Saya demam kejap je. Kalau lebey seminggu tu mmg la chances nak dapat H1N1 tu tinggi. Tapi skang saya da ok.


Situasi 3 :

Dalam kelas. Lecturer yang tengah mengajar ialah En.Azman. Setelah berjam lama En.Azman bercakap..

En. Azman : Eh, Zuliana. Awak da okay? Sehat demam da?

Aku : Saya okay cikgu.. Tak sakit da. (sambil menunjukkan thumbs up kat die)


Situasi 4:
Dua budak tengah berborak.

A : Wei, aku tengok K.Zu tu makin kurus la wei. Cam orang sakit je.


Situasi 5 :
Masa aku keluar dari bilik aku.

Budak C : Akak, akak nampak kurus la. Tak makan ke?



Kesimpulan :
Ramai gila lecturer tawu aku demam! Sampai aku suspek pun lecturer buley tawu. Isk! ;'(
Tapi sekarang saya da okay. Alhamdulillah saya da sehat! :)))
Macam dalam situasi 4 & 5. Sememangnya aku memang tak makan sangat masa kuarantin. Even kuarantin kat umah pun! Tapi yang aku pelik, aku rasa weight aku naik! Waaa!~ Sedey2! Kena diet nih! Haha ;p

2 komen yang bernas?:

normizarifah said...

sist..u sabar ey...jgn sedih2..biar org nk ckp aper..janji u tau yg u bukan positif..ala..kecoh2 la depa tuh...xper2..janji u da sehat kan..kan....tapi kan.u tertulis la nama dr tuh...hehehhe...

ME said...

haha.. dr.faizah xpe. i xkutuk sp2 pn kt sni.. huhu.. jz memberi tahu je ksn2 kuarantin aritu. haha