Friday, January 30, 2009

jikalau aku bosan...

"pabila buhsan melanda"
"law.law.bohsan...(bla3)"
"malam... argh! buhsan!"

Baik, tajuk yang kamu semua akan baca pada kali ni adalah berkaitan dengan bosan. Bosan? Apa yang kamu faham dengan perkataan bosan ini? Tanpa mengikut mana-mana kamus ataupun buku, saya mendefinisikan bahawa, bosan itu berlaku pabila :
1. Kamu tidak ada kerja langsung yang hendak dilakukan dan akhirnya kamu mengeluarkan perkataan bosan ini.
2. Kamu terlampau serik dengan sesuatu perkara sehinggakan tension yang kamu rasakan itu boleh mengeluarkan perkataan tersebut.
(ada lagi definisi? setakat ni, itu saja yang saya dapat fikirkan. lol)
Baik, abaikan saja tentang pendefinisian itu..

Apakah yang kamu akan lakukan apabila bosan ini melanda diri kamu?
Jika soalan ini ditanyakan terhadap saya, saya akan menjawab dengan mudah..

KALAU AKU BOSAN...
(based on the 1st definiton)

Aku on lappie & internet; ym-ing, blogging, fs-ing, fb-ing, editing pics, game-ing
Aku merayap bilik member2 aku dan bergosip bersama
Aku baca; komik, novel, magz..
Aku tiduuur (after read all those bahan pembacaan ;p )
Aku kemas bilik, re-tidy up almari aku..
Aku tengok tv or melayan korean & japanese movies
Aku akan shopping! (tapi tak selalu coz I'm lovin' my $$)
Aku akan *kecheek*(bunyi camera) sana! *kecheeek* sini! :D
Aku akan banging dengan bermacam-macam lagu.. karok beb! :D
Aku akan mencuba resipi baru! haha.. tadi baru buaat.. :)

SUSHI & SARDINE PUFF!
(ada sedikit kehitaman di situ. haha.. 1st time buaat. tapi sedap! :D )



KALAU AKU BOSAN..
(2nd definition)

Buku: Aku akan tutup, dan melalaaak sampai aku rasa nak bukak balik buku tu
Sikap manusia: First, aku akan sabar.. Then, kalau nak meletop, aku akan luahkan (kata kasar=sound)
Belajar: Aku takkan rasa begitu bosan sebab aku budak baik! hahaha ;p


Jadi, kamu pula bagaimana?




**aku teringat bila nampak word lappie tu. ada jugak orang masih nak mempertikaikan apakah bahasa yang aku gunakan apabila mengeluarkan word lappie itu.. aku yang taip, suka aku lah.. asal ko paham.. jangan risau, tak sampai bawak masuk dalam exam pun..

4 komen yang bernas?:

Adorable A :) said...

walaweyh! bwat sushi ngn sardin puff? gile beeeeest. naaak ;)

ME said...

hahaha.. nak?
ngangaaa! hahaha ;p

Adorable A :) said...

btw, law.law.bohsan tu mcm shoutout aisya azam kt ym je. haha

ME said...

haha.. yup2!
amek status org2 kt ym..
hahaha..
idea dtg dr mereka2 inilah!
hahaha :D