Monday, January 2, 2012

Tips Hilangkan Bintik Putih.

Erk? Melayu betul bintik putih tu. Baiklah, kita inggeriskan Whitehead (kepala putih?) Lol.
Kemain haa sekarang kau Dzuly.. Buat tips gituuuh.. Ala, aku pun perempuan wehh! Tak perempuan la tak kasi tips kat blog. (BOOOO!)
Nak jadi cerita, sebenarnya kulit muka aku jenis yang berminyak. Bila berminyak memang la berkeluarga whitehead tu kat muka. Lebih spesifiknya di T zone. Dan nak lagi spesifik di batang hidung!

Agak stress jugak bila kau sentuh-sentuh hidung kau lepas tu rasa bintik-bintik. Ei, sumpah rasa nak pakai kertas pasir kasi smooth. Tapi, lepas tu confirm lagi kasar sebab kudis akibat luka menonyoh.
Aku rasa whitehead aku ni memang jenis tegar. Degil punya jenis. Keras kepala. Hah, memang kaw-kaw aku describe whitehead aku ni. Kau bayangkan betapa degilnya dia tu. Amboiiii diaaa!
Before ni aku penah pakai Biore Cleansing Strip tu. Ala, memang femes pun benda tu kat Watson/Guardian.
Bila first time aku pakai benda ni, memang berjaya habis laaa! Tapi bila dah lama-lama, aku rasa macam whitehead aku ni da lali dengan strip ni. Memang hampa.
And then, disebabkan aku ni jenis rajin google pasal beauty tips (rajin google, rajin buatnya? hmm..) then terjumpa la blog-blog yang cakap white egg ni mampu menghilangkan whitehead tu. Memang femes pun pasal beauty tips ni.

So, memang aku terus try la kan.. Telur sebiji memang ada kat rumah. Ikut punya ikut tips dia, buat. Tapi tak berapa jadi sangat. Sebabnya? Aku pakai kapas muka. And maybe kapas tu macam tak berjaya nak menarik whitehead aku ni, so ada la baki-baki yang tertinggal.
Lepas tu, aku still lagi pakai putih telur tu. Still ikut tips; kau amik putih telur je, pukul sampai berbuih. Tapi aku tak pakai kapas. Aku pakai wet tissue. Aku suggest pakai wet tissue yang wangiiiii sebab wangi tu boleh tutup bau putih telur yang hanyir tu. And hasilnya memang aummm!

Tapi macam aku cakap. Whitehead aku ni degil sifatnya. Dia pun da lali. So, aku try lagi. Kali ni aku buat tips aku sendiri, which are ;

1.Kau amek putih telur
2.Jangan pukul sampai buih! Biarkan telur putih tu cenggitu je! Sebab aku rasa tu lagi kasi gam kat muka kau.
3.Then, kau amek wet tissue potong jadi strip.
4.Celup wet tissue dengan putih telur tu.
5.Taruk kat muka.
6.Tunggu sampai kering/ tissue tu keras. Then tarik!

Lihatlah hasilnya!
Aku nak tunjuk thru picture memang tak dapat la. Sebab aku geli tengok whitehead aku sendiri. Tapi, kalau keberanian aku da memuncak, aku tunjukkan!

Selamat mencuba! (;


0 komen yang bernas?: