Wednesday, May 13, 2009

hanya sekejap

Aku datang singgah ke sini sekejap. Saje nak berkongsi ilmu yang aku dapat. Mungkin post kali ini tak nampak macam diri aku. Tapi apa salahnya kan aku nak berkongsi ilmu. Lagipun ini blog aku. Suka hati aku lah. Hahaha.. :p
Korang, dipersilakan untuk membacanya ya! :)


~Kunjungan orang sakit~
Diriwayatkan Imam Ahmad: "Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda: Barang siapa mengunjungi orang sakit, tujuh puluh ribu malaikat mengikutnya dan memintakan ampun kepadanya hingga petang. Baginya pahala satu tahun di syurga. Dan jika ia mengunjunginya pada malam hari, maka tujuh puluh ribu malaikat mengikutnya dan semua memintakan ampun untuknya hingga pagi. Dan baginya pahala satu tahun di syurga."


~Al-Quran~
Di saat-saat resah, al-Quranlah yang paling mujarab, kerana ia adalah warkah cinta dari Pencipta. Allahlah kekasih yang paling memahami. Masakan tidak, Dialah Raja segala cinta kerana Dialah sebenarnya Pencipta cinta. Lihat! dengan sifat cintanya berkasih sayanglah semua makhlukNya. Betapa agungnya cinta Allah.” - Bajailah dan siramilah ukhuwah yang kita bina ini dengan siraman kasih sayang Serahkan dirimu sepenuh hati padaNya..maka Allah akan memberi kekuatan sebagai ganti kelemahan..keamanan sebagai ganti ketakutan dan kecukupan sebagai ganti kemiskinan."Kalam Dr Yusof Al-Qardhawi.


~Ketabahan & air mata~
"Kesedihan itu lumrah. Mengingatinya kembali mungkin tidak akan mampu menyembunyikan luka hidup tetap menilainya semula dengan mata hati berbeza mungkin mampu membuat diri meneruskan hidup dengan tabah."

“Kebekuan airmata itu dr kerasnya hati…kerasnya hati itu dari banyaknya dosa..banyaknya dosa itu dari kerana banyaknya angan-angan mencintai dunia…& cinta kepada dunia itu adalah sumber kepada segala dosa….”



Sekiaaan.
Aku perlu belajar. Exam kan. Fokus kot. Huhu.. Wish me luck guys! Ampun maaf aku pohon ya! :D
(Aku tahu.. Aku ni suka berkasar.. Hehe)

2 komen yang bernas?:

hannaani said...

exam exam!haha im on my holiday..on my vacation!far away from tnh air ;)

ok sje nk bg jeles org yg tgh pressure stdy.blewkk ;)

Adorable A :) said...

well dzuly, thanks for sharing ;)
wish u all d best lalink!

btw nani! saya sangat jealous okayyyy!
even da cuti pn. ive lotsa things to do. sigh ;( happy holidayssss!