Saturday, December 13, 2008

memory #2

saya selalu teringaaat..

mase tadika dulu...
  • saya selalu main kejar2 dgn adnan, nurul dgn mimi smpai saya penah tarik baju adnan smp koyak.. hehe :)
  • saya penah bwk durian g tadika.. pastu saya bg kat teacher2 tu.. dorg suruh bwk lg esoknye.. ish3... mcm buli je.. ;p
  • oh, saya masuk persembahan menari! time tu kena nari lagu ape xtawu la title die.. but, saya bley ingat lagu die.. lagu die sounds like dis.. 'malam.. terdengar sepantun lagu.. irama mengusik lagu.. dengan nada rindu.. oh, malam..' (agak2nye cmtu la kot lirik die..)

mase sekolah rendah dulu...
  • saya jadi librarian.. saya slalu xkasi orang mkn dlm lib.. tp, saya buat jugak.. haha ;p
  • saya ada best friend time tu, hanisah.. kami mmg rapat.. smp org pggl kami kembar.. pdhal muke laen btol.. saya sepet, die mate jawa.. hehe :)
  • haa.. saya masih ingat lagi lawak capit roslan smp skg.. psl wak nk beli kete baru tu.. haha.. mmg melekat! ble saya cte kt mbe2 saya, sume xpnh dgr.. pdhal lawak tu da b'kurun.. ;p
  • oh, saya lupe.. saya pnh ade skandal dgn someone.. haha..
    *rasie2*

mase sekolah menengah dulu...
  • masa tu, saya still kt perimbun.. saya ada 3 org kawan! amirah, ameera, shaz.. mase saya nk pindah tu, mereka bg hadiah.. huhu.. terharu2.. (simpan lg okay..)
  • masih di perimbun, time tu last day.. mase nk balik tu, ada la 2 org budak laki classmate saya ni, ketuk kpala saya pkai botol air! cinabeng! dorg kata, saja nk bg 'hadiah' tu.. smpai ble2 bley ingat.. (mmg ak ingat pn.. muke korg pn melekat lagi.haha)
  • okay, mase dkt mhd.. saya dgn prepmate saya suke mkn biskut ping-pong tu bubuh susu manis.. haha.. smp ade turn sp bli biskut, sp bli susu manis tu.. (tym tu pkai easy-pot..hee)
  • saya dgn kawan2 suke main cgkak dlm bilik prep.. bkn tu je.. kami suke main typewriter! haha.. mmg sah2 xde kje kami ni.. ;p
  • mase f5, saya start rapat ngn azizah.. since rpt, if ad problem je... kami akn cr tmpat yg terceruk & cte smp laaa abis prep.. huhu..
  • masa puasa, abis je buke.. kami sume masuk bilik prep untuk mkn smbal ikan bilis kering ain nadia yg pedas gills tu.. :)
  • mase nk raye pulak, kami 1 batch decorate bilik prep.. siap ade mailbox lagi untuk org anta kad raya.. haha.. sgt suke time tu.. sbb, ari2 kami akn check peti tu.. nk tgk dpt kad raye ke x.. (iskisk.. sgt suke time ni!)
  • mase spm, kami memasak dlm bilik.. kami siap ad menu2 untuk mkn lg.. haha.. tp msk simple2 je la.. xde la thp beria memasak tu kn..

mase matrix dlu...
  • saya ada kawan2 yg best! time gap sejam tu je, kami kumpul ramai2 kt bilik.. ape lg.. ngumpat, forum, gosip, tdo.. sume ada!
  • time mlm2.. saya, fath, amy & linda suke kua jalan2.. kami suke lepak kt koop & cc wp bkn ade ape sgt pn kt stu.. ish3..
  • kami pn suke melantak maggi tomyam & kacip fatimah!
  • oh ya! mase dinner.. saya mmg bengang la dgn somebody2 tu.. rase naek nympah tgk muke mereka tu! sbb mereka buat saya tension.. huh!
  • bebudak praktikum saya sgt spoting! kami ni suke ngumpat same2.. haha... kwn2 ngumpat? izwan, afie, apis ngn dewi.. ;p
  • saya suke suh izwan jawabkan math saya.. haha.. sbb izwan tu tersangat la pndaii.. every xm, 4flat jek.. smp skg.. mmg geliga die tu.. ;)
  • Masa Matriculation Carnival Games, saya & Fath tak sangka yang kami boleh menang pertandingan layang-layang part perempuan.. No.1 beb.. Hehe.. Dengan tak prepare apa-apa, kami hanya kaut barang yang ada dalam bilik tu.. Yela, esok pagi nak kena bertanding, tengah malam baru inform.. Part laki lak, dapat no.3.. At first tak ada pun calon.. Pastu kami main tarik je si Ijam & Farid masuk.. Sangat best time tu.. Sebab dapat sumbang mata kat Account team.. Hehe.. :)
  • Waktu kuliah yang paling kami geruni ialah kuliah Akaun! Sebab apa? Sebab ada En. Anip.. Haha.. Teringat kena pusing satu KMNS.. Teringat kena laminate bunga kertas.. Teringat assignment kami kena koyak.. Kena baling tinggi-tinggi.. Kalau tak dapat jawab soalan dia je, da faham-faham sendiri.. Angkut pen, angkut foolscape.. Belajar kat bawah sambil berdiri.. Kalau kuliah 2jam, 2jam lah berdiri.. Dengan pen kaler-kalernye yang memang wajib ada.. Memang agak sengsara.. Tapi, tu semua memang best! Dia banyak ajar kami macam-macam.. Semua dia buat tu ada sebab yang bagus! Huhu.. Thanks En.Anip! :)

owh, saye rase smp situ je la.. haha.. karutan saya da semakin melampau nmpaknye..
kpda insan2 yg tertera/xtertera, sy mtk maaf yek.. mmg teringat kt korg tym menaip bnd alah ni..hehe..
till then...

3 komen yang bernas?:

Adorable A :) said...

omg. dzul! gileee bes tym tuuuu. eh bukan biskut ping pong laaa. bukan ke kite sume mkn biskut cream craker aku yg same & byk nk mampos xmakan2. las2 aku bwk g blik prep. bile da abes turn org laen bwk :D haha. pastu ko ngn ziela rajen gile bwk teapot squeeze! haha. beees :)waaaaaaaaaa. i miss those good 'ol time! pastu ngn cari ceruk utk luahan perasaan! haha. & yg laaas skali masaaak! dlm dorm. huhu. tu la bnde gile las kite bwat kt skola. huhu. i knw this comment mcm krgn pendek. but who cares? aku winduuuuuu! mase2 silam. huahua. syg kooooo! my bestie since f5 :)

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
ME said...

haha.. saat2 tu la plg sweet rite.. haha... hukhuk.. if ade mesin doraemon la.. :p