Tuesday, August 25, 2009

SBE - done!

16th Aug - 20th Aug 2009
Sek. Keb. Kubang Kerian 2, Kota Bharu


Bila orang lain tanya "kenapa buat SBE kat Kelantan". Aku just jawab, "Saje. Jalan2."
Mesti orang2 tu ingat aku ni macam takde tempat lain nak buat kan? Haha.. Sebab berkali kot aku dah pegi sana.
Peeps.. Memang aku nak jalan-jalan pun. But, actually aku nak tengok macam mane orang luar (luar area selatan la) kat sekolah. How they use their loghat. Bila gunanya. Cikgu pun pakai jugak ke tak.. And others... Senang kot aku nak posting sana sini. Paham sket2. Baguskan aku? Haha.. muntahlaa....
And, after a week aku kat sekolah tu.. Budak-budak tu memang 24/7 kot kecek Klate.. But, apa yang aku terkejut tengok (maybe sbb aku tak penah tengok kot), masa assembly and P&P all the teachers pakai bahasa standard! memang aku paham la sebijik-sebijik kan?

And... Sepanjang aku mengajar and melepak di sana, aku dapat la sikit. Hehe.. (;
Meyh aku bukak kamus KL-Kelantan jap.

Pemadam - Roba
Rokok - Cigarette
Sekali - Etek
Tunjuk - Sohor

Currently, ni je kot aku dapat ingat. Huhu. Benda baru la bagi aku. Yang bese2 tak payah la mentionkan ea. Dorang ni hebat weyh! Panggil rokok pn cigarette. Huhu..


p/s : sorry if ada mane2 Kelantanese terase. PEACE! NOT WAR BEBEH! (^.^)y

0 komen yang bernas?: